donderdag 22 september 2011

A happy rainy day!

Raindrops rok

Ik zei het hier al...dat mijn dochters rokjes nodig hebben. U zal er hier de komende weken dus een aantal te zien krijgen, rokjes that is. 
En we beginnen meteen met dit prachtexemplaar. Helemaal tot in de puntjes gestyled.
Raindrops
Raindrops

Het patroon komt uit de Knippie Idee winter 2006. Rokje nummer 10. Het heeft een leuke tailleband én zakjes. Al vind ik de zakjes wel wat aan de kleine kant. Het patroon zit ook raar in mekaar. Ik zou het alleszins de volgende keer helemaal anders doen...het patroon hier en daar wat veranderen dus.
Raindrops met gesten
Raindrops rok met zak

Het stofje is gewoon geweldig. Ik ben helemaal weg van het kleurenpallet. Ik kocht het bij Spoonflower en het ontwerp is van de hand van de Nederlandse illustratrice Bora. Zij ontwierp trouwens ook deze prachtige stof voor Znok Design.

Ik maakte een maatje 128. Ik kan het nauwelijks geloven. Ik moet daar wel even van slikken, dat mijn dochter zo groot wordt.
Raindrops
Raindrops

58 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende kleurencombinatie, helemaal af!
    En die schoentjes die jouw dochters altijd hebben, prachtig gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals altijd weer een prachtig exemplaar. En de styling is verpletterend mooi op elkaar afgestemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtig rokske uit een prachtig stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig stofje en inderdaad ook geweldig gestyled. Die dochter van u ziet er altijd zo goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik val gewoon zo omver van de schoonheid van die stof en jouw stylingkunde! Echt helemaal van wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. idd prachtig: stof, styling, dochter, outfit... waauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan het enkel beamen, tot in de puntjes gestyled, indeed. Helemaal haar kleuren. Het staat haar wondermooi. En die schoenen... waaw!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ghoh! En de stof overlapt zo mooi op de zakjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw! Geweldig stofje, en het rokje (en de volledige outfit) doen het echt wel de eer aan die het verdient. Is hier veel ervaring met bestellen via Spoonflower? Heel wat mooie stofjes komen blijkbaar van daar, de prijs per meter valt mee, maar komt daar nog veel bij voor verzending, nooit problemen met levering...?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kleuren en prachtig gecombineerd en prachtig gedragen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi, zo prachtig! Alles: het stofje, het rokje, de schoentjes, het vestje en natuurlijk ook vooral het meisje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik blijf het zeggen, uw stoffenkeuze is er altijd 'boenk' op!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! Echt waar, het hele plaatje klopt gewoon. Laat die rokjes maar komen, ik kijk er al naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig gedaan! Heb je die schoentjes speciaal voor bij dit rokje gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ongelooflijk!!! echt super mooi, en op en top af.
    je vijver is ook echt super he... en zelfs de vissen passen bij haar outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Unk! Zo mooi!
    Perfect gewoon! En wat leuk dat je zo'n mooi decor hebt, nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. inderdaad een geweldig stofje! en het rokje is zo mooi, en de schoentjes zo mogelijk nog mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig rokje! Perfect gewoon!
    En die schoentjes: WOWH!!
    Wat een knappe meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig. Er is aan u vanalles verloren gegaan: een styliste, een kleurenconsulente, een naaister... Maar duidelijk geen blogster en supermama!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig rokske, super stofke, geweldige schoentjes en het model maakt dat geheel helemaal af! Sjiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gewoon Geweldig, die kleuren, die schoenen en die dochter van u! Ze staat er fantastisch mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Werkelijk prachtig! Komt zo uit een boekje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow! Wat moooooooooi!!! Ik ben helemaal onder de indruk van de mooie foto's! En ik ben echt super trots dat dat moois met 'mijn' stofje is gemaakt!!! hihi! Wat wordt ik hier blij van :D Tijdens het ontwerpen had ik niet kunnen bedenken dat er zoiets leuks mee gemaakt zou worden! Onzettend bedankt! Groet, Deborah (de ontwerpster van het stofje dus...hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Amai, dat kan inderdaad tellen wat betreft styling. Zo schoon dat rokje, geen woorden voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een geweldige kleurencombinatie, je dochter staat er prachtig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooi rokje! De stof inderdaad, daar volg ik u gewoon al-tijd in, maar dat patroon ziet er gelijk ook keitof uit.. zou ik zo voor mijzelf willen maken! Maar ja, 't zal wel niet tot mijn maat gaan :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  27. waauw! nice! dit is gewoon af! zéér mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het patroon aanpassen? Ik zei juist tegen mezelf dat het zo'n prachtig rokje is en net weer even anders. Ik vind hem prachtig. Of zijn credits enkel voor het mooie model? Ze ziet er schitterend gestyled uit, alles past perfect bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtig stofje, rokje, kleurencombinatie ... Dit is echt AF. Ik ben officieel jaloers :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Was für eine harmonische Kombination! Das sieht wunderwunderschön aus! Und so ein toller Stoff ...
    Danke für die schönen Bilder!
    Liebe Grüße aus Österreich
    Anneliese

    BeantwoordenVerwijderen
  31. You did it again: top afwerking, super stofkeuze, mega schoon schoentjes, ... Knap!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mah sèg, zo overweldigend mooi dat Janne daar mee staat ...!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. mooi! rokje, maar vooral ook de schoenen, geweldig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wahawauw! Prachtig. En die schoentjes, die wil ik gelijk ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtig! En helemaal weg van die schoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik kan niets anders zeggen dan wat al gezegd is: schitterend mooi: het stofje, het modelletje, de schoentjes, de styling, de dochter. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. De stofontwerpen van Bora zijn echt geweldig!! Ik denk dat ik binnenkort ook wat bestel via Spoonflower.
    Superrokje trouwens.

    groetjes Lady marian
    De Fruitfabriek

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een leuke rok! Ik ga 'm eens opzoeken in de Knippie. Ik heb ook weleens dat de patronen in Knippie niet kloppen, gelukkig kom ik er uiteindelijk wel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtig! En inderdaad een zalig stofje! En die wonder mooie schoentjes die ze draagt en dan zwijg ik nog over die schone dochter van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Super leuk!
    Welke "soort" stof kies je dan bij spoonflower. want je kan daar kiezen uit verschillende soorten en 'k ben niet echt thuis in die termen.
    Grts,
    Elke alias Trienemie

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een geweldig mooie stof! Zo is regen wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Schitterend! Waaw zo geslaagd. Ik ben benieuwd naar de volgende!
    En Suzanne haar broeken zijn allemaal tekort, dus ik moet ook naar de 128 gaan. Slik.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. I love this Isabelle!
    I'm pinning it :)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Haha, de schoenen zijn wreed in trek. Geloof me vrij...moesten ze bestaan in maatje 39 en met een hakje, ik kocht alle mogelijke kleurencombinaties. Ze zijn werkelijk te gek.
    Kent iemand een mogelijk merk/leverancier die zich hierover wil buigen?
    De schoentjes komen trouwens van Aap Noot Mies.

    @.tonBouton...hm, niet echt helemaal. Maar ik probeer het patroon de volgende keer te doen doorlopen. I promise ;).

    @Lieng, Dit was de eerste keer dat ik bij Spoonflower bestelde. Wel verzendkosten, geen douanekosten.

    @Aankleedpopje, neen hoor. Maar ik had wel de schoentjes en de rest van de kleerkast in gedachten toen ik moest beslissen aan welk van de 3 dochters ik dit stofje zou toekennen. Een mens moet zich op iets baseren om zo'n moeilijke beslissingen te nemen he ;).

    @MissLizz, dank U. De tuin is quasi af. Ik plan eens een blogpost erover.

    @Riet, alle zeg. Ge doet mij blozen.

    @Deborah, met zo'n prachtig stofje kan je niet veel verkeerd doen hoor!

    @Marjolein, ik zou niets veranderen aan het model hoor. Maar de manier waarop het rokje volgens Knippie in mekaar moet gezet worden...op zijn minst raadselachtig en omslachtig.

    @Trienemie, ik koos de 'goedkoopste' stofsoort...de eerte keuze geloof ik van 18$ per yard.

    @Dana, wow! Thank you!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Amaai ik kan ook alleen maar in herhaling vallen. Geweldig schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Schitterend gestyled! Wat een prachtige meid is ze toch :-) En dat rokje is zoals gewoonlijk weer helemaal áf!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wauw. En hoe ze poseert, lijk een echt model. Fotogenieke dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. The skirt has a nice design.....to more fabric design click on weaveron textile.

    BeantwoordenVerwijderen